Campagne rond hersengezondheid succesvol gelanceerd
Op 9 mei werd bij de start van de ‘Week van de Zorg’ ook onze campagne rond hersengezondheid gelanceerd. We waren niet alleen aanwezig in de ‘Zorgbabbels’, maar ook op een tiental markten. Daar deelden we appels uit, bedrukt met de slogan ‘Wat goed is voor het hart = goed voor je hersenen’. Ook in de pers ging de campagne niet onopgemerkt voorbij, zoals bij evenementen in Borgerhout, Mechelen en ook op Radio 1.
“De nieuwe campagne ‘2 voor de prijs van 1’ die inzet op preventie van dementie is voor iedereen van belang”, vertelde Johan Schelstraete (hier op de foto met Fleur Lemmens van Expertisecentrum Dementie brOes uit Brussel) van de ‘Vlaamse werkgroep van mensen met dementie’ in het radionieuws. “Ondanks mijn beginnende dementie probeer ik zo actief mogelijk te blijven. Ik ben ook bezig met een boek te schrijven. Veel bewegen en sociaal actief zijn, eigenlijk ben ik al een hele tijd bezig om de risicofactoren voor dementie te verminderen. Ik ben ervan overtuigd dat de boodschap van de campagne ook kan helpen om de aandoening af te remmen.”
Een krachtig statement na een intensieve week waarbij overal in Vlaanderen met lokale acties de campagneboodschap werd verspreid. Johan gaf ook een interview over de preventiecampagne en zijn leven met dementie.
Vanaf nu is campagnemateriaal zoals affiches en flyers bij ons te verkrijgen, gratis mits verzendkosten. Ander campagnemateriaal zoals bedrukte vouwtenten en ons megabrein zijn te leen.